onsdag 9 februari 2011

Målsättning för sökmotoroptimeringen

Målsättningen med sökmotoroptimeringen av denna blogg kommer att ändras med tiden. Det kommer även strategin att göra. Det vet jag av egen erfarenhet. Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig.

Orealistisk målsättning
Jag skulle kunna sätta upp som mål att placera mig på 1:a plats på sökorden sökmotoroptimering, SEO, internetmarknadsföring, blogg inom 1 år etc men för det första är det orealistiskt och för det andra kommer jag bli grymt besviken när jag upptäcker att jag inte är i närheten. Sökorden kanske bara ligger på 30 - 40 plats som bäst efter ett år.


Min målsättning
Min målsättning är att inom ett år ha så pass bra ranking i Google att de driver 200 unika besökare till denna blogg varje dag. Dessutom tillkommer övrig trafik från bloggnätverk och andra sidor som länkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar