tisdag 8 februari 2011

Billig sökmotoroptimering - ny blogg

Denna blogg har startats idag den 8 februari 2011. Syftet är skapa en blogg som både rankar högt på termer inom internetmarknadsföring och att visa att det går att framgångsrikt sökmotoroptimera utan att anlita dyrbara konsulter.

Eftersom jag anser mig vara en glad amatör kommer jag säkert att begå många misstag. Jag kommer inte att använda samma vokabulär som sökmotoroptimeringsproffsen. Men jag hoppas att jag kan nå fram till alla amatör-optimerare och bidra med ett och annat användbart tips längs vägen. Alla proffs har en gång varit amatörer. Vi får se hur långt jag kommer.

Jag har genom åren haft olika bloggar men av tidsbrist och resursbrist har jag lagt ner dem. Vid flera tillfällen märkte jag hur mina bloggar började ranka riktigt högt i sökmotorer som Google och Yahoo. Även då använde jag billig sökmotoroptimering. Det enda jag betalade med var min egen tid. Jag tror att jag kan göra om samma sak idag, trots att jag vet att konkurrensen är stenhård.

Första steget är härmed genomfört. En gratis blogg är skapad via Blogger.com och första inlägget är postat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar