tisdag 29 januari 2013

Sökmotoroptimering som sökord

Det kanske hetaste sökordet och därmed det som har störst konkurrens av alla sökord som är aktuellt för denna blogg är "sökmotoroptimering". Jag har inga intentioner att nå en topplacering i Googles sökresultat med detta sökord. Det skulle krävas ett helt annat engagemang från min sida för att komma på t ex en top 10 placering. Som du kan se har det kunnat gå ett år mellan inläggen.

Ett exempel på att konkurrensen är hård om topplatserna för Sökmotoroptimering visar Jajja.com. Som jag förstår det är de en rätt stor byrå som arbetar med framförallt sökmotoroptimering. När jag kollade nyss tror jag de låg på 20:e plats vid en sökning på "sökmotoroptimering". De har ändå lyckats komma allra högst upp i resultaten, genom att bjuda högst i Adwords.

Som jag skrev i föregående inlägg ligger denna sida på platserna runt 190 för sökordet Sökmotoroptimering. Jag ska se vad jag kan göra för att förbättra denna placering och återkommer med en rapport. Topp 50 känns svårt men inte helt omöjligt. Realistiskt ska jag kunna komma ner på en topp 100 plats inom 2 månader. Topp 50 om ett halvår kanske...

Vi hörs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar