fredag 11 mars 2011

Oj, på 2:a plats i Google en månad efter att bloggen startade

Nu har det gått nästan precis en månad sedan denna blogg om sökmotoroptimering startade och det har gått långt över förväntan.

Den 8 februari lades bloggen upp helt gratis på blogger.com och samma dag skrevs det första inlägget. Det naturliga är att man vill att bloggens titel ska hamna högt upp i Googles sökresultat. Beroende på konkurrensen (hur många andra sidor det finns med samma sökord samt hur väloptimerade dessa är). Nu har denna blogg klättrat rejält i sökresultaten på titelns nyckelord "Billig sökmotoroptimering".















Billigseo.blogspot.com på 2:a plats i Google efter en månad

Som jag skrivit i tidigare inlägg har jag ännu inte haft något tydlig strategi eller ett tydligt mål med vilka nyckelord eller sökord denna blogg ska placera sig högt med. Jag har valt att avvakta beroende på vad inriktningen på innehållet kommer att ta vägen. Givetvis vill jag hamna högt på "Billig Sökmotoroptimering" som är titeln och "Billig Seo" som är adressen men även andra liknande sökord som "gratis sökmotoroptimering", "seo tips" och "sökmotoroptimering". De sista två har hög konkurrens och det är därför mycket svårt att slå sig in på höga placeringar.

Vill du veta hur jag nästan nått 1:a platsen på Google rekommenderar jag att du läser mina inlägg sedan dag 1. Här är första inlägget. Vill du hjälpa mig att slå de stora sökmotoroptimerarna på fingrarna får du gärna länka till hemsidan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar